18 januari 2014

Tinnar, torn och tid



Efter en liten frukostbuffé anslöt jag mig till en guidad stadstur. Det var jag och ett gäng Nya Zeeländare och en rumän som fick lära oss allt om bron med små legender. Jag tittade mest på hur han var som guide för det har väckts ett litet intresse i mig. Tänk att få vara guide för kunskapstörstande grupper från olika länder. Vad gulligt! Perfekt dag att fota under också. Förutom att vi från tornet inte kunde se alla andra tinnar och torn på grund av dimman kan jag inte tänka mig mer stämningsfulla motiv. När guiden tackat för sig kände vi andra att det var ganska naturligt att hänga. Så vi gick upp till slottet och ner igen och beundrade staden med design från så många epoker. Det känns så skönt att jag inte bara har en weekend här utan kan ta olika delar under olika dagar. Inte som i Wien då jag i princip hade en skattkarta och bara hattade runt till de olika målen jag ritat ut. Sedan blev det väldigt kallt och jag ilade tillbaka till vårt hostel. En person som jag med noll lokalsinne blev överlycklig när jag insåg att det bara är att följa kylan så kommer man till floden.

Resten av dagen mejlades det runt till en del lägenhetsinnehavare och kollades det runt efter olika evenemang i staden. Här finns så mycket potential. Potential. Ordet som ger ifrån sig lika mycket motivation som prestationsångest.

Första hela dagen får fyra av fem toasters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar