20 januari 2014

Styrka, sanningar och svar

Walk in the Beautiful Prague ♥ Разходка из красива Прага | 79 Ideas

Mycket kontakt med Sverige, det ger mig styrka. Kollade in ytterligare en lägenhet idag, på andra sidan floden. Vet inte hur jag ska förklara. Det jag möttes av vid ingången var doften av rökelse, ett stort porträtt av någon indisk celebritet, blåa ljusslingor och ett lila draperi över taklampan. Vegetariankollektivet kollades in i max en minut innan vi hunnit sätta oss och istället absorberas av diskussioner om våra indienresor och de mest stereotypa om sanningar och svar. Alla dessa möten överväldigar mig. I denna takt kommer det till slut lysa "error" i mina ögon. 

Men jag blev just med lägenhet. Inflyttning sker första februari och under tiden ska jag bo på hostel, är det tänkt. Inte mig emot. Nämnde jag att vissa tydligen bor här? Förstår dem verkligen. Gillar stället och läget skarpt plus att vi som stannat mer än en helg redan skapat ett band och sedan kostar det ju inte mer än hyra för lägenhet Ja, om ni behöver tips på vandrarhem i Prag kan ni vända er till mig. Men vem vet, kanske jag känner för att byta om några dagar, vi får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar